Köpvillkor

Här finns det köpevillkor som gäller när du handlar hos   Esensuell - www.esensuell.se. Köpevillkoren innehåller priser, betalning, frakt och leverans, retur, ångerrätt, reklamation, byte och tvist förförande. När du handlar hos oss accepterar du våra köpvillkor.

Beställning

Vi ingår inte avtal med omyndiga personer. Försäljning till omyndiga personer sker endast med målsmans godkännande. Beställning får inte ske i annans namn utan dennes medgivande.

Priser

Alla priser på www.esensuell.se är inklusive 25 % moms.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Betalning

Här listas alla möjliga betalsätt.

Avgiften är gratis för alla betalsätt förutom postförskott.

- Klarna

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout olika betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners är alltid den som hanterar betalningstransaktionen.

Aktuella betalningsalternativ som kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura är det förvalda betalningsalternativet. Läs kompletta kontovillkor på http://klarna.se För frågor gällande delbetalning och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post info@klarna.se

- Förskottsbetalning

Pengarna betalas i förväg på vårt bankgiro-nummer. Efter att du lagt din order i kassan kommer information både på skärmen och via E-post om hur du går tillväga för att överföra pengarna. Vanligtvis tar det en dag för pengarna att komma in på vårt bankkonto vilket betyder att leveranstiden förlängs med en dag extra förutsatt att du betalar in pengarna samma dag som du lägger ordern. Inga avgifter tillkommer.

- Postförskott

Betalning sker när du hämtar ut paketet hos posten. Paketet kommer att skickas till ditt närmaste postutlämningställe och aviseras via sms/e-mail/lapp i brevlådan.

Avgift tillkommer på 89:-. Notera att postförskott är en dyrare hantering än andra alternativ och vi erbjuder det som en service. Vid retur kommer vi inte att återbetala kostnaden för postförskottet.



Leverans & fraktkostnad

Leveranstid kommer att vara angiven för varje produkt. Ifall leveranstid inte finns att hitta är det vanligtvis inom 5 vardagar som varan levereras. Vid en situation då en vara är tillfälligt slut kan leveransen ta upp till tre veckor. Du kommer bli kontaktad av oss ifall ditt leverans inte kan ske inom avtalad tid med information angående anledning och ett nytt leveransdatum. Du har då också möjlighet att häva köpet utan kostnad. Alla beställningar kommer att skickas med PostNord AB. Vi ansvarar inte för dröjsmål som beror på Postens hantering av försändelser. Vi har inte insyn i Postens verksamhet och har heller ingen möjlighet att påverka enskilda försändelser.

Inom Sverige:

Vid köp för minst 1500 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 1500 kr tillkommer frakt på 35kr.

Inom Europa:

Vid köp för minst 5000 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 5000 kr tillkommer frakt på 75kr.

Utanför Europa:

Vid köp för minst 5000 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 5000 kr tillkommer frakt på 175kr.

 

Tull

Vid beställningar till länder utanförEU kan det eventuellt läggas på tull som betalas av kunden.

Angivande av felaktiga adresser

Om du anger felaktig adress och det resulterar i att varorna inte kan levereras och skickas tillbaka till oss debiteras kunden en avgift på 150 kr. Avgiften innefattar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.

Paket som inte hämtas ut Kunden debiteras en avgift på 150 kr för alla paket som inte hämtas ut från te.x posten. Avgiften innefattar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.

 

Ångerrätt, retur och byten

När du handlar från vår webbshop gäller ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Intimprodukter som underkläder är ett undantag vilket innebär att vi inte har någon skyldighet att dem tillbaka, men vi vill fortfarande erbjuda en möjlighet att returnera och byta varor som anses som intima varor. Detta kräver dock specifika krav på varors tillstånd och returavgifter, som det beskrivs nedan.

Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Ingen avgift måste betalas för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss.

Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du istället byta mot en annan vara.

Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Om mottagningsdatum inte går att bevisa gäller Postens datumstämpel plus 3 arbetsdagar. Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står för alla egna fraktavgifter, alltså när du skickar varor tillbaka till oss. Fyll i och skicka med vår retursedel vid reklamation.

Återbetalning

Återbetalning sker vanligtvis inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar från det datum då vi mottagit din retur. Om du häver ditt köp så sker återbetalning inom 30 dagar från att du har meddelat oss om att du vill häva ditt köp. OBS. förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut.